IZ MEDIJEV

Baletni večer na Prevaljah

 

Datum: 2.3.2010 – VEČER - stran: KOROŠKA 

 

Kulturno društvo Mohorjan in občina Prevalje prirejata v okviru dvajsete koncertne sezone gala baletni večer v soboto, 6. marca, ob 19. uri v Družbenem domu. Nastopili bodo baletniki iz SNG Opera in balet Ljubljana in SNG Maribor, večer pa je posvečen legendi mednarodne baletne scene, Prevaljčanu Milku Šparembleku, ki zdaj živi v Zagrebu.

Milko Šparemblek je umetnik svetovnega slovesa, baletni mojster, koreograf, režiser in dramaturg. Rodil se je leta 1928 na Prevaljah. Šolal se je v Zagrebu, kjer je diplomiral iz primerjalne književnosti in končal tudi srednjo baletno šolo klasičnega baleta. Izpopolnjeval se je v Parizu ter New Yorku. Enako pozornost kot klasičnemu baletu je posvetil študiju sodobnih plesnih tehnik, ne da bi priznaval zgolj eno šolo ali posamezno plesno tehniko. Plesal je v Franciji. Koreografsko kariero je začel leta 1955 in v različnih državah postavil več kot sto baletov v gledališču, na televiziji, v operah, dramah in filmih. Med drugim je bil direktor baleta Metropolitanske opere v New Yorku, direktor Gulbenkian baleta v Lizboni, Lyonu in Zagrebu. Za svoje delo je prejel številne nagrade, med njimi Prešernovo nagrado, nagrado slovenskih gledaliških teoretikov in nagrado Pie in Pina Mlakarja ter nagrado Vladimirja Nazorja za življenjsko delo.

 

Andreja Čibron Kodrin

Baletni večer posvečen Milku Šparembleku

 

Večer, 9. marec 2010

 

Kulturno društvo Mohorjan in občina Prevalje sta v Družbenem domu v soboto v okviru dvajsete koncertne sezone pripravila gala baletni večer, na katerem so nastopili baletniki SNG Opere in baleta Ljubljana ter SNG Maribor.

Večer je bil posvečen mednarodno priznanemu baletnemu mojstru, koreografu, režiserju in dramaturgu Milku Šparembleku, Prevaljčanu, ki sedaj živi v Zagrebu. Šparemblek, ki se je poleg klasičnega baleta posvetil tudi sodobnim plesnim tehnikam, je za svoje delo prejel tudi številne nagrade, med drugim nagrado Prešernovega sklada ter strokovno nagrado Pia in Pino Mlakar, ki jo podeljuje Društvo baletnih umetnikov Slovenije, za vrhunski mednarodni koreografski opus in umetniško obogatitev slovenske baletne umetnosti.

Prireditve na Prevaljah se je udeležil tudi umetnik sam, ki je bil po besedah predsednika KD Mohorjan Jožka Kerta nad pestrim in vsebinsko bogatim slavnostnim večerom več kot navdušen. Ravnodušni pa niso bili niti številni obiskovalci, ki so gosta nagradili z bučnimi aplavzi. Baletna predstava je bila podkrepljena tudi s projekcijo izsekov iz filma, ki je nastal ob Šparemblekovi 70-letnici življenjske in 50-letnici umetniške poti; na odru pa je potekal tudi pogovor z umetnikom, ki sta ga vodila Vojko Vidmar in Tomaž Rode. 

Ob tej priložnosti so organizatorji pripravili tudi razstavo fotografij, povezanih z življenjem in delom baletnika, katera ga je po Kertovih besedah prav tako izjemno fascinirala. V spomin in zahvalo so Šparembleku podarili sliko njegove rojstne hiše, ki jo je odnesel s seboj v Zagreb, kjer ga bo spominjala na otroštvo in rojstni kraj Prevalje. 
 

Maja Klančnik

Mednarodni dobrodelni baletni koncert

 

Dobro jutro, 04.06.2010

 

Mednarodni dobrodelni Gala baletni koncert v organizaciji Društva baletnih umetnikov Slovenije in SNG Maribor bo potekal pod geslom Plesalci plesalcem.

S prodajo vstopnic po ceni 15 evrov bodo prireditelji zbirali finančna sredstva za pomoč baletnemu gledališču Theatro Municipal in baletnim plesalcem iz Santiaga iz Čila, ki jih je nedavno prizadel potres. Baletni plesalci z vsega sveta sestavljajo veliko družino baletne umetnosti. Vsi govorijo isti, plesni jezik, iz dneva v dan ustvarjajo po enakih vzorcih, v enem večeru plešejo predstave z istim naslovom v enakih koreografijah.

Tako med njimi ni meja ali kot je dejal Rudolf Nurejev”Če ne delam en dan, vem sam; če ne delam dva dni, vedo moji kolegi; in če ne delam tri dni, vidi to občinstvo.” Verjetno gre za prvo tovrstno akcijo v svetu baleta, a tudi če so že bile, so bile redke. Baletni plesalci želijo z dobrodelno akcijo pomagati svojim čilskim kolegom, da čim prej odpravijo posledice letošnjega rušilnega potresa, da znova vstopijo v baletno dvorano in tako kot prej iz dneva v dan živijo svoje umetniške sanje.

V odlomkih iz klasičnih baletov in v koreografijah svetovno uveljavljenih koreografov, kot so Renato Zanella, Mauro Bignozetti, Goyo Montero, Edward Clug in Fred Lassere, bodo nastopili prvaki baletnih ansamblov iz nemške državne opere v Berlinu Shoko Nakamuro (Japonska), Wieslaw Dudek (Poljska), iz Stuttgartskega baleta Bridget Breiner (ZDA) in Ivan Gil Ortega (Španija), iz HET National Baleta iz Amsterdama Suzanna Kaic (Ukrajina), iz Sankt Peterburga Yelena Pankova(Rusija), iz Nemške opere na Renu iz Düsseldorfa Armen Hakobyn (Armenija), iz Narodnega gledališča Beograd Bojana Zegarac (Srbija) in Jovica Begojev (Srbija) ter slovenski baletni plesalci in člani baleta SNG Maribor Alenka Ribič Laufer, Anton Bogov, Galina Čajka, Matjaž Marin, Katarina de Meneses, Denes Darab, Evgenija Koškina in drugi.

Ruska baletna umetnica svetovnega slovesa bo s plesalci mariborskega baleta posebej za dogodek postavila kratek balet La Vivandiere ali Markitenka na glasbo Cesarja Pugnia v koreografiji Arthurja Sant Leona, v katerem bo skupaj s prvakom mariborskega baleta Antonom Bogovim zaplesala tudi sama.

Podelitev nagrad Lydije Wisiakove ter Pie in Pina Mlakarja

Zmagoslavje mariborskega baletnega ansambla

 

Delo, 11. februar 2010

 

Catarina Joao de Meneses, Evgenija Koškina in Galina Čajka dobitnice strokovnih nagrad slovenskega društva baletnih umetnikov
Catarina Joao de Meneses, Evgenija Koškina in Galina Čajka so letošnje dobitnice strokovnih nagrad društva slovenskih baletnih umetnikov, poimenovanih po slovenski baletni umetnici in baletni pedagoginji Lydiji Wisiakovi. Na sinočnjem baletnem koncertu v veliki dvorani SNG Maribor, kjer so predstavili odlomke iz nekaterih najuspešnejših baletnih oziroma plesnih produkcij pretekle sezone so podelili še priznanje Lydije Wisiakove, ki ga je za dolgoletno delo z ljubljanskim baletnim ansamblom prejel Viktor Isaičev, medtem ko je nagrada Pie in Pina Mlakarja za življenjsko delo pripadla Vlastu Dedoviču.

Da je bila prireditev v Mariboru, seveda ni naključje, saj je mariborski baletni ansambel pod vodstvom Edvarda Cluga nedvomno izjemen slovenski umetniški korpus, kar nenazadnje dokazujejo tudi prejemnice nagrad, saj vse tri prihajajo iz baletnega ansambla SNG Maribor. Kot so svoje odločitve obrazložili člani komisije (predsednica Bojana Hinteregger in člani Tanja Baronik, Janez Mejač, Vojko Vidmar in Jaš Otrin), Catarino Joao de Meneses, ki se je mariborskemu baletnemu ansamblu pridružila v pretekli sezoni, odlikuje spontana gracioznost in plastičnost giba ter prefinjen smisel za iskanje vzporednih estetskih umetniških trenutkov med glasbo in kanonizirano poetiko v klasičnem baletu. Zaradi dojemljivosti za različne plesne tehnike in estetike se Katarina de Meneses odlikuje tudi kot plesalka v predstavah sodobnega baleta, med drugim pa smo jo na slovenskih odrih videli v Hrestaču P. I. Čajkovskega, v Vojčku, Bajaderi ter predstavi Pret-a-porter.

Ukrajinka Evgenija Koškina, ki z nastopi v solističnih vlogah in ansamblu dokazuje svoje tehnične in umetniške kvalitete tako v baletih klasičnega repertoarja kot v sodobnih baletnih koreografijah, denimo v Pepelki Sergeja Prokofjeva, pa v Labodjem jezeru, Trnjulčici, Don Kihotu ter v najbolj znanih projektih vodje mariborskega baleta Edvarda Cluga kot so Tango, Arhitektura tišine in Pret-a-porter. Galino Čajko, ki je v Mariboru že vse od leta 1991, se iz lanske sezone spomnimo predvsem kot izjemno interpretinjo Nikije in Gamzati v baletni predstavi Bajadera v koprodukciji mariborske in ljubljanske baletne hiše, kjer jo je odlikovala tehnična in umetniška zrelost ter suverenost v upodabljanju dveh, karakterno povsem različnih si vlog.

Viktor Isaičev je priznanje prejel za dolgoletno delo z ljubljanskim baletnim ansamblom. Njegov član je postal leta 1992 in kot član ansambla in solist odplesal vrsto nepozabnih vlog, pred desetletjem pa je postal baletni mojster in tako že vrsto let na najvišji strokovni in umetniški ravni skrbi za brezhibnost izvedbe baletnih predstav ter odlično pripravljenost baletnih plesalcev. Baletni plesalec in koreograf Vlasto Dedovič je nagrado Pia in Pino Mlakar dobil za življenjsko delo, ki ga zaznamuje obširen, stilno prepoznaven, raznovrsten in izviren koreografski prispevek slovenski baletni umetnosti. Veliko prahu je dvignil že njegov prvenec Žica iz leta 1976, ki ga je realiziral skupaj s skladateljem Janezom Gregorcem in slikarjem Jožetom Spacalom, saj so se takrat pojavile polemike ali je džezovsko obarvana glasba sploh primerna za izvajanje v opernem gledališču, v 80. in 90. letih preteklega stoletja se je zvrstila serija baletov, med njimi večina na glasbo slovenskih skladateljev, po menju mnogih pa njegova miniatura Kajn in Abel na glasbo Poulenca in Mokranjca predstavlja tisto umetniško antologijsko delo, s katerim se je dokončno vpisal v seznam najvidnejših ustvarjalcev slovenske baletne umetnosti. Leta 2003 je postavil balet Nori malar na glasbo Janeza Gregorca, posvečen slovenskemu slikarju Jožefu Petkovšku, ob tem pa še številne koreografske miniature, denimo Obsedenost, Tatinska sraka, Trije generali, pa Vrag v Postojnski jami, Dotik oziroma Largo, Madrigal …, ki jih ob izvirnih koreografskih rešitvah zaznamuje tudi specifičen humor.

Strokovne nagrade baletnim umetnikom

 

Novice.Dnevnik.si Tiskane izdaje/Dnevnik

Kultura – četrtek, 11.02.2010

 

Ljubljana – Društvo baletnih umetnikov Slovenije (DBUS) že od leta 1997 podeljuje strokovne nagrade ter priznanja Lydie Wisiakove za pomembne dosežke na področju baletne umetnosti v Sloveniji, ob njih pa tudi strokovne nagrade Pie in Pina Mlakarja za vseživljenjsko delo na področju baletnih koreografij v Sloveniji.

Tokratne nagrade so sinoči slavnostno podelili v SNG Maribor, vse tri osrednje nagrade pa so pripadle balerinam mariborskega baletnega ansambla, in sicer Catarini Joao De Meneses, Evgeniji Koškini ter Galini Čajki. Komisija za strokovne nagrade se je odločila, da letos podeli še priznanje, ki je šlo v roke Viktorju Isaičevu, baletnemu solistu in mojstru, za njegovo dolgoletno delo z ljubljanskim baletnim ansamblom, nagrado Pie in Pina Mlakarja za življenjsko delo pa je prejel baletnik in koreograf Vlasto Dedovič.

Plesalke, ki izstopajo

Portugalsko plesalko Catarino Joao De Meneses je na nizozemski državni baletni akademiji HBO v Amsterdamu opazil vodja mariborskega baleta Edward Clug in jo v pretekli sezoni povabil v ansambel. Najprej je zablestela kot Klara v Hrestaču, potem so sledile vloge v sodobnih postavitvah Vojček in Pret-a-porter, nazadnje pa je blestela v Bajaderi kot “dekle z vrčem” ter v plesu s šali, sencami in variacijami. Odlikuje jo spontana gracioznost in plastičnost njenega giba. Ukrajinka Evgenija Koškina je svojo prvo zaposlitev dobila v akademskem mladinskem gledališču v Kijevu, v Maribor pa je prišla leta 2002 ter nanizala vrsto solističnih vlog v Pepelki, Hrestaču, Labodjem jezeru, Trnuljčici, Giselle, Romeu in Juliji, Don Kihotu ter v plesnih projektih Tango, Arhitektura tišine in Pret-a-porter. Svoje tehnične in umetniške kvalitete je pokazala tudi v Bajaderi. Tam pa je še prav posebej blestela Galina Čajka, balerina kazahstanskega rodu, ki je plesala obe osrednji vlogi Nikijo in Gamzati. Ob njeni vztrajnosti in samodiscipliniranosti puščata poseben pečat njena tehnična in umetniška zrelost.

Nagrajeni Viktor Isaičev je najprej plesal v Narodnem akademskem gledališču Tarasa Ševčenka v Kijevu, nato dve leti v HNK Zagreb, od leta 1992 pa je član SNG Opera in balet Ljubljana, kjer si je pridobil naziv baletni solist in pozneje še baletni mojster. Plesal je v vseh vidnejših vlogah v baletih, ki jih je ljubljanska hiša uvrščala na spored, zadnje čase pa skrbi za brezhibnost izvedbe tamkajšnjih baletnih predstav ter pripravljenost baletnih plesalcev.
Bogato umetniško življenje

Nagrajenec za življenjsko delo, plesalec in koreograf Vlasto Dedovič je nagrado Pie in Pina Mlakarja prejel za obširen, stilno prepoznaven, raznovrsten in izviren koreografski prispevek k slovenski baletni umetnosti. Najprej se je pilil pri nestorjih slovenskega baleta, zakoncih Mlakar, pozneje pa je s soprogo Magdo Vrhovec spoznaval ustvarjalnost švedske koreografinje Birgit Cullberg. Različne tehnike in znanja je pozneje nadgradil v lasten prepoznavni slog, vse do njegovega koreografskega prvenca Žica (leta 1976), ki ga je uglasbil skladatelj Janez Gregorc in umetniško dodelal Jože Spacal. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja so sledili še njegovi baleti na glasbo slovenskih in drugih skladateljev: Sinfonia per archi (Krek), Trobenta in vrag (Srebotnjak), Četrta simfonija (Škerjanc), Irene Holm (Haydn), A-des (Mozart), Matiček se ženi (Golob), Perpetuum (Gregorc) ter Flamska legenda (Kantušer). Konec devetdesetih let je v Cankarjevem domu ustvaril projekt Requiem, umrl je klovn avtorjev Frana Milčinskega in njegovega sina Matije ter Bojana Adamiča; leta 2003 je postavil še balet Nori malar na Gregorčevo glasbo, posvetil pa ga je slovenskemu slikarju Jožetu Petkovšku. V svoja dela je večkrat vpletal humor, kar je odlično razumel plesalec Vojko Vidmar, ki je bil nekakšna stalnica v njegovih koreografskih postavitvah.
 

Ingrid Mager

Nagrada "Pia in Pino Mlakar" za življenjsko delo Vlastu Dedoviču

 

Datum: 11.2.2010 - VEČER - stran: KULTURA 

 

Nagrade Društva baletnih umetnikov Slovenije, poimenovane po slovenski baletni umetnici Lydiji Wisiakovi, za pomembnejše umetniške dosežke v letu 2009 so sinoči dobili:

 

Catarina Joao de Meneses, Evgenija Koškina in Galina Čajka, priznanje pa Viktor Isaičev. 

 

Dobitnik strokovne nagrade "Pia in Pino Mlakar" za življenjsko delo je baletni plesalec Vlasto Dedovič. 

 

Društvo baletnih umetnikov Slovenije (DBUS), ki nagrade vsako leto podeljuje najzaslužnejšim baletnim umetnikom za dosežke na področju baletne umetnosti, je nagrade podelilo na cčerajšnjem baletnem večeru v Mariboru.

 

Komisijo za izbor tokratnih nagrajencev so sestavljali predsednica Bojana Hinteregger ter člani Tanja Baronik, Janez Mejač, Vojko Vidmar in Jaš Otrin.

 

Catarina Joao de Meneses je nagrado prejela za izstopajoč umetniški presežek pri upodabljanju različnih plesnih vlog klasičnega in sodobnega plesnega repertoarja. Njena spontana gracioznost in plastičnost njenega giba nakazujeta na odlične psihofizične baletne dispozicije ter prefinjen smisel za iskanje vzporednih estetskih umetniških trenutkov med glasbo in kanonizirano poetiko v klasičnem baletu.

Tudi Evgenija Koškina je nagrado prejela za izstopajoč umetniški presežek pri upodabljanju različnih plesnih vlog klasičnega in sodobnega plesnega repertoarja.

Galina Čajka je nagrado nagrado prejela za vlogi Nikije in Gamzati v baletu Bajadera. Njena tehnična in umetniška zrelost ter suverenost v upodabljanju dveh, karakterno povsem različnih si vlog, sta temelj njenih umetniških kreacij, s katerima je v srcih gledalcev pustila še posebej močan vtis.

Komisija za strokovne nagrade DBUS se je odločila, da letos podeli tudi priznanje dolgoletnemu članu baletnega ansambla SNG Opera in balet Ljubljana Viktorju Isaičevu za dolgoletno delo z ljubljanskim baletnim ansamblom.

Nagrado "Pia in Pino Mlakar" za življenjsko delo je strokovna komisija društva letos podelila baletnemu plesalcu in koreografu Vlastu Dedoviču. Dobil jo je za obširen, stilno prepoznaven, raznovrsten in izviren koreografski prispevek k slovenski baletni umetnosti.

V obrazložitvi so med drugim zapisali, da je pot, ki jo je skozi svet baletne umetnosti izsanjal in oblikoval Dedovič, dolga in izjemno bogata. Nikoli ne bo natančno znana koordinata trenutka, ko se je v objemu odrskega plesa razplamtela iskrica želje, da ne bi uresničeval samo koreografiranih sanj drugih umetnikov, temveč da bi svetu baletne umetnosti dodal kamenčke lastne domišljije.

Po temeljitem spoznavanju z nestorjema slovenskega baleta Pio in Pinom Mlakar se je kasneje s soprogo Magdo Vrhovec podrobneje seznanjal tudi z ustvarjalnim razmišljanjem legendarne švedske koreografinje Birgit Cullberg. Prijateljevanje z ustvarjalci tudi iz drugih umetniških zvrsti ga je bogatilo in utrjevalo v prepričanju, da je prav dialog med umetniki dobro vodilo za doseganje ustvarjalnih ciljev.

Soočil se je z zahtevnim vprašanjem, kako v oceanu baletno-plesne umetnosti najti lastno identiteto, svoj slog. Samo Dedovič sam ve, kako dolga je ta miselna pot in koliko časa je moralo preteči do rojstva njegovega prvenca, baleta Žica leta 1976, ki je nepričakovano dvignila veliko prahu. Sledil je niz baletov, po mnenju mnogih pa njegova miniatura Kajn in Abel predstavlja tisto umetniško antologijsko delo, ki ga je dokončno vklesalo v seznam najvidnejših ustvarjalcev slovenske baletne umetnosti. Pomembno je tudi njegovo sodelovanje s TV Slovenija, ki v arhivih ohranja številne Dedovičeve koreografije za bodoče rodove.

 

Sašo Bizjak

Baletniki nagradili najboljše

 

Tri nagrade, eno priznanje in nagrada za življenjsko delo

 

 

Ljubljana – MMC RTV SLO , 10. februar 2010 ob 19:32

 

Društvo baletnih umetnikov je nagrade za največje dosežke podelilo Catarini Joao de Meneses, Evgeniji Koškini, Galini Čajki in Viktorju Isaičevu, nagrado za življenjsko delo pa je prejel Vlasto Dedovič.

Nagrade se vsako leto podeljuje najzaslužnejšim baletnim umetnikom za presežne dosežke na področju baletne umetnosti – pa naj gre za interpretacije solističnih vlog, baletne predstave v celoti, za dosežke na pedagoškem delu, na področju koreografije ali za doprinos k baletni umetnosti v Sloveniji.

Nagrade nosijo ime po veliki slovenski baletni umetnici in baletni pedagoginji, Lydiji Wisiakovi od leta 1997 pa so podelili 28 nagrad. Vsako leto podelijo največ tri nagrade, za vidne presežke na področju baletne umetnosti v preteklem koledarskem letu ter eno nagrado za celokupen življenjski ustvarjalni opus na področju baletne umetnosti.

Članica baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor Catarina Joao de Meneses je tako prejela nagrado za izstopajoč umetniški presežek pri upodabljanju različnih plesnih vlog klasičnega in sodobnega plesnega repertoarja.

Članici istega baleta Evgeniji Koškini so enako nagrado podelili za izstopajoč umetniški presežek pri upodabljanju različnih plesnih vlog klasičnega in sodobnega plesnega repertoarja. Galina Čajka pa jo je prejela za vlogi Nikije in Gamzati v baletni predstavi Bajadera v koprodukciji mariborskega gledališča in Slovenskega narodnega gledališča Opera in balet Ljubljana.

Viktor Isaičev je prejel priznanje za dolgoletno delo z ljubljanskim baletnim ansamblom. Strokovno nagrado Pia in Pino Mlakar za življenjsko delo pa so baletnemu plesalcu in koreografu Vlastu Dedoviču podelili za obširen, stilno prepoznaven, raznovrsten in izviren koreografski prispevek slovenski baletni umetnosti.

Komisijo je sestavljala sestavi predsednica Bojana Hinteregger in člani Tanja Baronik, Janez Mejač, Vojko Vidmar in Jaš Otrin. 

 

B.K.

Baletniki bodo plesali za brezposelne
Zbirali bodo pomoč za delavce, ki so lani v Pomurju ostali brez zaposlitve

 

Datum: 19.1.2010 – Stran: PREKMURJE, PRLEKIJA 

V Društvu baletnih umetnikov Slovenije (DBUS) so se odločili odzvati se na aktualne razmere v družbi in po svojih močeh pomagati tistim pomurskim delavcem, ki so lani ostali brez zaposlitve, in seveda njihovim družinam. V ta namen prireja DBUS v soboto v Murski Soboti, v športni dvorani ekonomske šole, dobrodelni gala baletni koncert, ki se bo začel ob 19.30.

Tudi baletniki opozarjajo

Zamisel se je porodila povsem spontano, pravi predsednik DBUS Tomaž Rode, po stečaju tovarne oblačil Mura so želeli opozoriti na žalosten konec tega nekoč vseslovenskega ponosa. V DBUS, ki združuje baletne umetnike iz celotne Slovenije, so se odločili na prireditvi prikazati čim več, od klasičnega baleta do najprestižnejših sodobnih koreografij pri nas. “V dobro uro in pol trajajočem programu bo za vsakega kar nekaj. Nastopili pa bodo najprestižnejši baletni plesalci iz obeh osrednjih gledališč, SNG Maribor in SNG Opera in balet Ljubljana, ter baletni in plesni umetniki s širšega slovenska območja,” pravi Rode. Nastopilo bo 25 baletnih plesalcev, večinoma solistov, med njimi Matjaž Marin, Galina Čajka in Tijuana Križman iz SNG Maribor, Urša Vidmar iz SNG Ljubljana, Siniša Bukinac in Dana Petretič, ki ustvarjata na Primorskem, ter Nina Ogrinc in Eva Gašparič, dobitnici lanskih zlatih plaket na državnem tekmovanju mladih baletnih plesalcev.

Vsi plesalci se odpovedujejo honorarju, tako da bo ves denar od prodaje vstopnic šel v dobrodelne namene, s pomočjo centra za socialno delo ga bodo razdelili socialno najbolj ogroženim družinam izmed tistih, ki so lani izgubili zaposlitev, predvsem bivšim zaposlenim v Muri in Mesni industriji Pomurka.

Gledališko dvorano bodo “zgradili” v telovadnici

Prireditev so na vsak način želeli umestiti v regijsko središče, v Mursko Soboto, a ker ta nima ustrezne dvorane, bodo gledališko dvorano “zgradili” v športni dvorani, ki jim jo je brezplačno dala v uporabo ekonomska šola. Dvorano bo s svojo opremo, prav tako brezplačno, za ta dogodek preoblikovalo SNG Maribor. “Kjerkoli smo zaprosili za pomoč pri organizaciji tega večera, povsod so nam bila vrata odprta. Sedaj pa je vse odvisno od odziva javnosti,” poudarja Rode. Naprodaj bo 400 vstopnic po 25 evrov za sedež na tribuni (kupiti jih je mogoče v turističnih agencijah Kompas in Pūtra), pri Zvezi kulturnih društev Murska Sobota pa je (na številki 031 229 779) mogoče rezervirati VIP-vstopnice po 200 evrov, te naj bi kupovala predvsem podjetja. Celoten dogodek bo snemala TV Slovenija, predvajan pa bo enkrat kasneje. V DBUS računajo na to, da se bodo dobrodelna sredstva s klici zbirala tudi v času predvajanja.

“Slovensko narodno gledališče ni Ljubljana”

Baletni dogodki so v Pomurju zelo redki in tudi zato je ta projekt, v katerega se je po besedah Rodeta želelo vključiti toliko baletnih plesalcev, da je bilo treba na koncu celo omejevati prijave, pomemben. “Svojevrsten paradoks je, da nekateri baletno umetnost uvrščajo med elitne, ekskluzivne umetnosti, na drugi strani pa je baletna umetnost pri nas tako slabo cenjena, da je včasih že kar sramotno. Zato morda še bolj razumemo stisko nekaterih ljudi,” je povedal eden najbolj priznanih slovenskih baletnih umetnikov Vojko Vidmar, ki ga v soboto ne bo videti na odru, temveč pomaga pri organizaciji projekta, kot pravi, “z vsem svojim znanjem, močmi, dobro voljo in pripadnostjo”. Vidmar je izrazil upanje, da bodo pristojni kmalu omogočili, da bo Murska Sobota dobila ustrezno dvorano, in da se bo kaj premaknilo tudi pri institucijah, da bo gostovanj baletnih predstav po Sloveniji več. “Slovensko narodno gledališče ni Ljubljana, ampak jih mora, če je to ‘narodno’ gledališče, videti narod,” je dejal Vidmar. 

 

Nataša Gider

Društvo baletnih umetnikov Slovenije prireja Dobrodelni gala baletni večer

 

Dnevnik, 23. januar 2010

 

Za pomoč najbolj prizadetim ljudem Pomurja, ki so v letu 2009 izgubili zaposlitev. Organizator in pobudnik dogodka je DBUS (Društvo baletnih umetnikov Slovenije), soorganizator pa Zveza kulturnih društev Murska Sobota. Dogodek bo pod častnim pokroviteljstvom župana mestne občine Murska Sobota Antona Štihca in ob sodelovanju ter prijazni pomoči SNG Maribor, SNG Opera in balet Ljubljana ter Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Na sporedu bodo odlomki iz najlepših klasičnih in neoklasičnih baletov, prepleteni z najprestižnejšimi koreografijami sodobnih baletnih in plesnih ustvarjalcev. Nastopajo plesalci člani baletnih ansamblov SNG Opera in balet Ljubljana, SNG Maribor ter baletni in plesni umetniki z različnih koncev Slovenije, ob njih pa še učenci in dijaki Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Dvorana ekonomske šole Murska Sobota. Sobota ob 19.30.