Nazaj na ARHIV 2015


MEDNARODNI IN GAUDEAMUS GALA BALETNA KONCERTA FEBRUARJA 2015

 

Zapis v knjižici ob letošnjem Gaudeamus gala baletnem koncertu predstavlja zgodovino dogajanja, v živo pa smo spet videli res imenitne mlade baletne umetnike. Baletni jezik ne pozna meja in tokrat smo segli v geografskem prostoru precej širše kot prejšnja leta.

Zvesti gostji od nastanka večerov sta dunajska in budimpeštanska baletna akademija, ki vsako leto pripeljeta svoje najboljše študente. Dunaj je letos poslal šest fantov zadnjega letnika s sodobnejšo koreografijo in že sam pogled na te izjemne plesalce je razburkal občinstvo. Odlikujejo jih energija, zanosnost, izraznost in čvrsta tehnika.

Za protiutež je Budimpešta pripeljala dekleta zadnjega letnika, ki so predstavila delček diplomskega nastopa. Trinajst povsem različnih deklet je usklajeno, dodelano in prepričljivo odplesalo meditacijo na glasbo J.Masseneta in Umirajočega laboda. V posameznih točkah smo videli še valček Moszkovskega in lutki, ki sta ju zaplesala mlajša učenca.

Šole, ki so se pridružile tokrat prihajajo iz Bratislave – Konservatorij za balet Eva Jaczova s kitajskim plesom in variacijo iz Paquite, pa romunska Visoka šola za koreografijo Floria Capsali s koreografijo Edwarda Cluga Tango in variacijo Esmeralde, iz moskovske baletne šole Gzhel je priplesala mlada balerina z zahtevno zgodovinsko prepoznano koreografijo Ane Pavlove.

Gostje iz obeh slovenskih konservatorijev so pokazali svoje dijake, nagrajene na različnih tekmovanjih.

Antwerpen je pripeljal pas de deux iz baleta Napoli, ki sta ga suvereno odplesala še učenca.

Mali zvezdi večera  sta bila komaj enajst oz.dvanajstletna učenca iz Nacionalne šole za plesne talente Veracrusano Meksiko. Otroka, siroti, sta v plesu našla smisel življenja, v plesu živita.

Precejšen del večera je odplesalo osem plesalcev Mladega slovenskega baleta, ki ima že kar obsežen repertoar, tokrat se je predstavil v koreografiji Gaja Žmavca in na glasbo R.Straussa Štiri zadnje pesmi.

Odvrteli smo pirouettes, chaînés, piqués, odskakali changements, assemblés, grand jetés in veselimo se  naslednjega druženja z mladimi plesalci.

Dan po Gaudeamus gala sta DBUS in SNG Maribor gostila še pomembne umetnike iz mnogih svetovnih odrov na Mednarodnem gala baletnem večeru. Raznolikost koreografij je gledalce ponovno navdušila. Slovenci, Srba, Avstrijca, Nizozemca, Islandka, Belgijka, Portugalca, Španki, Slovaka, Japonka, Kubanca, Italijan, Kanadčan, Rusinja, pisana druščina plesalcev, ki dokazuje, da plesa ne omejujejo ne meje ne jeziki ne države, pač pa povezujejo ter združujejo v življenju in umetnosti.

Slovenski balet je tudi tokrat  predstavljal mariborski balet z izjemnima Catarino Meneses in Antonom Bogovim v Pas de deux-ju iz baleta Carmen v koreografiji Valentine Turcu ter Tetiano Svetlično inYuyom Omakijem v pas  de deux-ju Diane in Actéona. V koreografiji Gaja Žmavca  Touch sta zaplesala avtor in Asami Nakashima. Ansambel baleta SNG Maribor pa je predstavil še del koreografije Stabat mater Edwarda Cluga, simbolno sceno ženskega in moškega odseva življenja.

Zaradi predstav v matični hiši, smo žal tudi tokrat pogrešali plesalce SNG Opera in Balet Ljubljana. 

Nekateri mednarodno uveljavljeni umetniki so že stari znanci, med njimi  izjemen kubansko-italijanski par Arianne Lafita Gonzalvez in Vittorio Galloro, ki sta otvorila večer s koreografijo Romanca Johna Bliekendaala, večer pa zaokrožila še z ognjevitim pas de deux-jem Esmeralda.  

UBUS je v koreografijah Staše Zurovca tokrat sodeloval s srbskima prvakoma Dalijo Imanić Savić in Milanom Rusom.

Odile in princa iz Labodjega jezera sta zaplesala prvaka iz Bratislave Sara Michelle Morawsky in Michal Krčmar.

Španki Sara Jiménez in Carmen Munŏz sta ekspresivno oblikovali izvirno špansko sliko Tápate nina, predanost ženske in njene usode.

Nizozemska  prvaka Igone de Jonghe in Marijin Rademaker sta zablestela v zahtevni koreografiji Johna Neumeierja Dama s kamelijami.

Že za življenja nesmrtna Yelena Pankova nas je znova opomnila na zgodovinsko vrednost koreografij iz preteklosti; tokrat sta s partnerjem Ernestom Boadom zaplesala La rose malade Rolanda Petita. Stilna vrednost njenih izvedb je poezija brez besed.

Bryndis Ragna Brynjolfsdottir in Alexandre Joliceur iz Scapino baleta  sta v koreografiji Biser skozi svečani baročni gib prikazala blišč in razkroj življenja in napuha.

Belgijka Nina Tonoli in Portugalec Leonardo Basilio sta z Grand pas classique priplesala z Dunaja.

Nedvomno pa sta bila zvezdi večera mlada, skoraj še najstnika, a že vodilna plesalca s solo vlogami, prava Dunajčana, Natascha Mair in Jakob Feyferlik.  Jakob je v prejšnjih letih plesal na Gaudeamusu in je prvi, ki smo ga letos gostili kot baletno zvezdo v večeru baletnih zvezd.  Francoska koreografija Manuela Legrisa, dunajska šola in izjemna baletna talenta, ki jima baletne muze obetajo veličastni karieri. Tehnično tako rekoč brezhibna, virtuozna, usklajena sta na mariborski oder prinesla svežino in mladostno razposajenost.

Vsekakor spet svečan večer, poklon plesu, baletu, plesalcem in baletnim umetnikom, večer za nove baletne skomine ob letu osorej.