Nazaj na ARHIV 2015


DRUGI POLETNI FESTIVAL PIRAN

Društvo baletnih umetnikov Slovenije je od 1. do 16.avgusta 2015 v Piranu v že drugo leto zapored izpeljalo Poletni festival, v sklopu katerega se je odvijal tudi 2.mednarodni baletni seminar Danc’s Piran.

Na pobudo Tomaža Rodeta, predsednika DBUS in ob sodelovanju gospe Elizabete Fičur iz ZKD Piran, JSKD OI Piran, Avditorija Portorož ter pod pokroviteljstvom piranskega župana g.Bossmana  je Piran zaživel kot središče baletne umetnosti.

V dveh vročih avgustovskih tednih so se izmenjavali in dopolnjevali baletno – plesni in glasbeni dogodki.

Že 1.avgusta je na Tartinijevem trgu navdušil svečani otvoritveni večer, kjer so v zanimivem programu nastopili Tijuana Križman Hudernik, Prisca Zeisel, Urška Gutnik, Mladi slovenski balet, Romana Fičur, Siniša Bukinac, Lili Žigo, Roberto Buljevič, Mario Bruno Petvar.

V naslednjih večerih so se v glasbenem delu festivala zvrstili  Katarina mala &band, Piero Pocceco band, Primorski fantje, Pihalna godba iz Avstrije, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije, solistka: Nika Toškan – violina, Big band Hrošči, Kvartet 7 plus, izpeljali pa so tudi glasbeno gledališki projekt Steps – Wigi projekt in prireditev Miss turizma Slovenije za Miss turizma sveta.

Plesno – baletni del piranskega festivala so zapolnili plesalci Mladega slovenskega baleta s predstavami Carmen, Ratatouille, Štiri zadnje pesmi, zaneseni plesalci folklorne skupine Tine Rožanc, pa flamenko plesalka Ana Pandur z vokalistko Vesno Zadnik ter Rosana Hribar in Gregor Luštek s svojimi Dueti. V dveh sobotnih  večerih pa je bilo na odru Tartinijevega trga skoraj premalo prostora za vse nastopajoče mlade plesalce, ki so se urili na mednarodnem baletnem seminarju.

V sklopu teh dogodkov se je z bogatim programom predstavil Mladi slovenski balet (MSB). Kar dvakrat s Carmen v koreografiji Tomaža Rodeta in ob sodelovanju flamenko plesne skupine Cora viento, nato z novo koreografijo Tijuane Križman Hudernik baleta za otroke Ratatouille, ponovil še Štiri zadnje pesmi G.Mahlerja, v koreografiji Gaja Žmavca, za nameček pa je prof.Evelyn Téri prav zanje priredila svojo koreografijo Let’s joke na Haydnovo glasbo. Poslastica pa sta bili Lutki, ki sta ju madžarska profesorja pripravila za zaključek festivala s plesalcema MSB Aleno Medič in Tomažem Golubom. Bila sta res imenitna.

Posebna gostja piranskih dni je bila solistka baleta Dunajske državne opere Prisca Zeisel, ki je zablestela kot Carmen z MSBjem, na zaključnem večeru pa s partnerjem Tomažem Rodetom odplesala pas de deux Odette in princa iz Labodjega jezera in Adagietto, znano koreografijo R.Zanelle. Posebno presenečenje pa je bila nagrada Karla Musila, ki nosi ime žal pokojnega dunajskega danseur noble. Mladi balerini jo je izročila skrbnica nagrade mladim talentiranim plesalcem in njegova  življenjska sopotnica prof.Evelyn Téri.

Zaključni večer festivala je dež pregnal v Tartinijevo gledališče, a so plesalci in pevci s programom gledalcem pričarali prav čarobno vzdušje. Znova je zaplesal Mladi slovenski balet, kot solista Alena Medič in Tomaž Golub v Lutkah,  pa Prisca Zeisel in Tomaž Rode, Siniša Bukinac in Romana Fičur, z glasbo pa so večer popestrili Denis Beganovič-Kiki, Lili Žigo ter Manca in Benjamin Izmajlov.

Prepoznavnost DBUS v evropskem prostoru in povezovanje z v svetu cenjenimi in uveljavljenimi institucijami kot je Madžarska plesna akademija Budimpešta, Baletna akademija dunajske državne Opere itd le potrjujejo, da je odprtost in visoka strokovnost to, čemur zaupajo baletni pedagogi in umetniki širom naokoli. Nekateri udeleženci so po lanskoletnih izkušnjah prišli znova in pripeljali še prijatelje. Odzivi so bili pozitivni, pohvale deževale z vseh strani.  Za slovenski prostor je ta prepoznavnost enkratna in pridobljene izkušnje mladih plesalcev neprecenljive za njihovo nadaljnjo umetniško pot.

Četudi v času počitnic delovna zagnanost ni pojenjala. Seveda pa organizacija takih dogodkov zahteva ogromno usklajenosti različnih profilov ljudi in DBUSov team je skoraj sanjski, deluje kot dobro namazan stroj.

Balet je ples na konicah prstov, piranski dogodki pa sežejo na konico slovenskega ozemlja in dokazujejo, da ne le v večjih mestih, pač pa tudi turistične destinacije znajo in zmorejo ceniti umetnost, še posebej baletno.