Organizator

Društvo baletnih umetnikov Slovenije
Telefon
040 465 160
Elektronski naslov
dbus@dbus.si
Spletna stran
https://www.dbus.si

Drugi organizatorji

Avditorij Portorož-Portorose
Telefon
(05) 676 67 77
Elektronski naslov
info@avditorij.si
Spletna stran
https://www.avditorij.si/
Občina Piran
Telefon
05 6710 300
Elektronski naslov
obcina.piran@piran.si
Spletna stran
https://www.piran.si

Lokacija

Tartinijev trg Piran
Tartinijev trg, 6330 Piran
QR Code

Datum

30 Jul 2018

Ob

21:00

Cena

0,00 / Zaželjeni so prostovoljni prispevki

CARMEN

Celovečerni balet v dveh dejanjih in štirih slikah


PREDSTAVA V OKVIRU POLETNEGA FESTIVALA PIRAN 2018


Carmen sodi med najbolj poznane in priljubljene španske zgodbe. Balet v koreografiji Tomaža Rodeta se za osnovo oprijema vsebine znane opere. Je klasično baletna inačica s številnimi atraktivnimi dueti, variacijami, pantomimami ter vložki pravega španskega Flamenca na znamenito glasbo Georgesa Bizeta, ki je leta 1875 napisal opero po noveli Prosperja Merimeeja. Uspeh opere je bil na njeni premieri velik, vendar pa so občinstvo kmalu za tem vznemirile nove slogovne prvine v delu in kritiki so opero raztrgali. Meriméjevi zgodbi so očitali, da je prostaška, glasbo pa so ožigosali, češ da je »Wagnerjanska« in »disonantna«. Tri mesece kasneje je Bizet umrl v veri, da je Carmen neuspešno delo. Kmalu pa so opero začeli hvaliti vsi, med drugim tudi znameniti komponisti kot Čajkovski, Brahms in Wagner.


Glasba Georges Bizet

Režija in koreografija Tomaž Rode

Avtorica flamenko koreografij Ana Pandur

Asistent koreografa Kenta Yamamoto

Scena in kostumi Claudia Sovre, Tomaž Rode

Luč Sašo Bekafigo

Odrski mojster Ludvik Gönc

Inšpicient Matjaž Marin


Zasedba vlog

Carmen NINA NOČ  
Michaela MARYIA KOVALIOVA  
Don José FILIP JURIČ  
Escamilio IONUT DINITA  
Mercedes NEŽA RUS  
Frasquita ASSIJA SULTANOVA  
Zuniga ALEKS THEO ŠIŠERNIK  
Adoria, ciganka  ANA PANDUR  
Manuela NEŽA RUS  
Krčmarica  NINA SLABE  
Prijateljici Carmen NINA BAČANININA KRAMBERGER

ANTONETA TURK

LARA EKAR GRLJ

 
Vojaki JOŠT MARTINČIČTIM DOLINŠEK                  

JAN TRNINIČ                        

JAKOB KOROŠEC

 
Ciganke JUDITA CORNEVA PRODAN

JASNA PREMRLČ

IRENA BERNAT

MOJCA ŠTEFANIČ

 
Ljudstvo  JASNA MULEJALEKSANDRA RADETIČ 

BARBARA PIRIH

NINA SLABE

NEŽA RUS

NINA BAČANI

LARA EKAR GRLJ

LARA EKAR GRLJ

JOŠT MARTINČIČ

JAKOB KOROŠEC

TIM DOLINŠEK

JAN TRNINIČ

 

Bizetova mojstrovina je z enkratno skladnostjo oživila literarno predlogo in lik usodne ženske povzdignila v mit. Glasbena platforma in človeška zgodba, ki se v operi, ki je še danes izjemno priljubljena, medsebojno prepletata oziroma dopolnjujeta, sta tako sugestivni, da so jo neštetokrat prirejali, ekranizirali, filmali in uprizarjali. Bizet, ki je bil eden najspretnejših mojstrov orkestracije svojega časa, je najbolj učinkovite trenutke opere priredil za simfonični orkester v dveh suitah, ki danes v največ primerih služita kot glasbena podlaga številnim baletnim in plesnim različicam. A to še zdaleč ni edina priredba. Slovita viloinista Pablo de Sarasate in Franz Waxman sta njene melodije predelala v virtuozni suiti za violino in orkester, med najbolj znane predelave pa sodi tudi baletna suita Carmen Rodiona Ščedrina, ki jo je posvetil svoji ženi, nedavno preminuli slavni balerini Maji Pliseckaji.Bizetova glasba je je tako spodbudila številne obdelave predvsem zato, ker je Bizet ustvaril vrsto izjemno prepoznavnih pa vendar nikakor ne trivialnih melodij, v katerih čutimo nepomirljiva nasprotja: boj za prevlado med moškim in neodvisno, neukrotljivo žensko naravo, nasprotje med civilizacijo in divjim svetom Ciganov in tihotapcev, ki mu pripada Carmen, notranji boj Don Joséja, nasprotje med vodenim, kolektivnim svetom tobačne tovarne in svobodnim življenjem junakinje, nasprotje med hladnim celinskim svetom, ki mu pripadamo in utripajočim Mediteranom, ki poje v Bizetovi glasbi.

Carmen se v baletni inačici že leta poslužuje veliko število baletnih in plesnih koreografov, saj glasba odpira brezmejne možnosti za plesno inspiracijo. Zgodba o Carmen s svojo dramsko zasnovo plesalcem nudi velik izziv v oblikovanju interpretacij posameznih vlog.

Carmen Tomaža Rodeta, ki jo je kreiral za DBUS v koprodukciji z Mladim slovenskim baletom in v sodelovanju z  Flamenko plesno skupino CoraViento ter kasneje PDF Flamenko, nosi namen, da mladim plesalcem nudi ne le upodabljanje znane zgodbe na znano glasbo, temveč predvsem individualne možnosti posamičnih interpretacij zahtevnih vlog. Po njegovih besedah so plesalci v letu delovanja pod skrbnimi očesi priznanih baletnih mojstrov in koreografov, med njimi Maruše Vidmar, Arianne Lafita Gonzalves, Vittoria Gallora in drugih umetniško dozoreli, tehnično pa nadgradili svoje baletno znanje do mere, ki jim omogoča upodabljanje zgodbo, ki sicer predstavlja svojevrsten, za umetnika ne lahek izziv. Rode se je odločil za klasično baletno postavitev. Da bi predstavo zaznamoval španski temperament, v njej sodelujejo izvrstni plesalci španskega Flamenca.

Sledite ali všečkajte: