AKTIVNOSTI DRUŠTVA BALETNIH UMETNIKOV SLOVENIJE

OPIS AKTIVNOSTI

Društvo baletnih umetnikov izvaja naslednje aktivnosti:

Uprizarja

  • baletne predstave za odrasle
  • baletne predstave za otroke
  • celovečerne baletne koncerte
  • baletne koncerte za šole
  • vzgojno-izobraževalne programe

Organizira

  • slovensko baletno tekmovanje “Tutu”
  • slovensko tekmovanje koreografskih miniature
  • 14 dnevni mednarodni poletni poletni baletni seminar Dancs-Piran

Izdaja

  • tiskane izdaje časopisa Balet
  • spletne izdaje časopisa Balet

Podeljuje

  • strokovne nagrade Lydia Wisiakova za izjemne dosežke na področju baletne umetnosti
  • strokovne nagrade Pia in Pino Mlakar za izjemne dosežke na področju koreografije

Druge redne aktivnosti

  • naroča nove izvirne baletne koreografije slovenskih in v Sloveniji redno delujočih avtorjev in jih uprizarja
  • bogati raznovrstne dogodke kot so proslave, obeležja in prireditve s krajšimi baletnimi in plesnimi koreografijami
  • obvešča o dejavnostih s področja slovenske baletne umetnosti
  • posveča skrb za razvoj slovenske baletne umetnosti
  • širi prepoznavnost slovenske baletne umetnosti doma in izven domačih meja
  • aktivno sodeluje z javnimi organi ter oblikuje in predlaga smernice za izboljšanje statusa baletnih umetnikov v Sloveniji
  • sodeluje pri organizaciji različnih kulturno umetniških dogodkov in vsebin

Objavlja

  • razpise za svoje aktivnosti

PONUDBA PROGRAMOV DBUS

Za zainteresirane: za gledališča, za kulturne domove in ustanove, za šole, srednje šole in gimnazije ter za vse, ki bi želeli gostiti baletno umetnost, ponujamo več programov iz redne ponudbe Društva baletnih umetnikov Slovenije. Programe, razen izobraževalnih programov, ki jih lahko izvedemo tudi na vaši šoli ali gimnaziji, uprizarjamo v gledališčih ali kulturnih domovih v vašem kraju. V primeru, da se zanimate za enega od naših dogodkov, vas prosimo da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC, ki se nahaja v nadaljevanju.

Celovečerne baletne predstave

ROMEO IN JULIJA

baletna predstava v dveh dejanjih

ROMEO IN JULIJA - balet v dveh dejanjih

ROMEO IN JULIJA

balet v dveh dejanjih

V primeru, da vas baletna predstava Romeo in Julija zanima, vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Žanr: klasična baletna predstava

Dolžina 85 minut

Predstava nima odmora

Cena: 5.000 eur oz. po dogovoru. 

Fotogalerija

Najslavnejša ljubezenska zgodba vseh časov. Romeo in Julija, junaka Shakespearove tragedije, dajeta ime ljubezni sami. Mar ni res, da se skoraj vsak moški, ki doživi opojnost tistega sladkega čustva, imenovanega ljubezen, vsaj za trenutek prepozna kot Romeo? Ali pa ga s tem latinsko zvenečim imenom označijo drugi. Ni Julija tista podoba, v kateri bi se hotela najti vsaka ženska, ko začuti, da bo svoje življenje našla v drugem?
Vendar pa se Shakespearova vizija ne izpolni samo v milini. To je zgodba o ljubezni in o mržnji, o prevzetosti in tudi o nestrpnosti, vzvišenosti in tudi ozkosti duha, zgodba poezije in nasilja. Zgodba o svetu sovraštva, v katerem se ljubezen izpolni v smrti. Tragedija iz renesančnega sveta, ki govori za vse čase in o vseh časih, tudi našem.

Baletna predstava Romeo in Julija je zasnovana tako, da se dogajanja med seboj prepletajo brez odmorov med posameznimi scenami. Vsebina je gledalcu jasno berljiva skozi odrsko dogajanje, ki se osredotoča na dejstva najbolj znane ljubezenske zgodbe. 

Glasba Sergej Prokofiev

Koreografija in scenografija Tomaž Rode

Luč Sašo Bekafigo

Odrski mojster Luj Gonc / Igor Mede

Inšpicient Matjaž Marin

Zasedba vlog

Lord Capulet

SINIŠA BUKINAC

Lady Capulet

NINA NOČ / JELENA LEČIĆ

Julija, njuna hči

GIORGIA VAILATI / DIANA RADIĆ

Julijina dojilja

NINA SLABE

Tybald, Julijin bratranec

FILIP JURIČ / PETAR ĐORČEVSKI

Paris, Julijin zaročenec

ALEKS THEO ŠIŠERNIK

Lord Monteg

NEJC NOČ

Romeo, njegov sin

KENTA YAMAMOTO / FILIP JURIČ

Mercutio, Romeov prijatelj            

IONUC DINITA

Benvolio, njun prijatelj

JAN TRNINIČ / JOŠT MARTINČIČ

Pater Lorenzo

MATJAŽ MARIN

Escalus

MATJAŽ MARIN

Baletni zbor

 

DAMA S KAMELIJAMI

baletna predstava v osmih slikah

DAMA S KAMELIJAMI - balet v osmih slikah

DAMA S KAMELIJAMI

balet v osmih slikah

V primeru, da vas baletna predstava Romeo in Julija zanima, vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Žanr: klasična baletna predstava

Dolžina 75 minut

Predstava nima odmora

Cena: 5.000 eur oz. po dogovoru. 

Fotogalerija

Dama s kamelijami, balet, ki je bil premielno uprizorjen na Poletnem festival Piran leta 2017, se vrača na piranski oder tudi v letu 2018. Zgodba, ki sledi romanu Alexandra Dumasa – sina je adaptirana v intimistično baletno predstavo. 

Strasti so razgaljene. Trenutna in slepa ljubezen dvajsetletnega mladeniča in plemenitost junakinje. Svetovno znana zgodba, ki je skozi stoletja postala gledališka, baletna, operna in filmska uspešnica, ni prikazana kot projekcija, pač pa kot spomin iz notranjega časa protagonista, kot intimistična drama. 

Glasba Giuseppe Verdi & Giaccomo Puccini

Koreografija & scena & kostumi Tomaž Rode

Asistentka koreografa Kenta Yamamoto, Tetiana Svetlična

Zasedba vlog

Margherita Gauthier

TIJUANA KRIŽMAN HUDERNIK, JELENA LEČIĆ, GIORGIA VAILATI

Armando Duval

KENTA YAMAMOTO, PETAR ĐORČEVSKI

Monsieur Duval

MATJAŽ MARIN, ALEKS THEO ŠIŠERNIK

Madame Duvernoy

TETIANA SVETLIČNA, NINA NOČ, NINA KRAMBERGER

Plesis

FILIP JURIČ

Olympe

NINA NOČ, NEŽA RUS

Count Perregaux

IONUT DINITA, NAL ZGONC, JAKOB KOROŠEC

Agenor, doktor 

LAN DAN KERŠTANJ, TIM DOLINŠEK

Nanine, sobarica 

NINA SLABE

Kurtizane

NINA BAČANI, ELENA GABER, MARYIA KOVALIOVA,NEŽA RUS, NINA SLABE, ANTONETA TURK, LARA EKAR GRLJ, ELENA GABER, NINA KRAMBERGER

Gospodje

TIM DOLINŠEK, JAKOB KOROŠEC, JOŠT MARTINČIČ,JAN TRNINIČ, NAL ZGONC

Vsebina

Prva slika – prolog k drugi sliki

Margherita Gauthier je bolehna in brez denarja na robu preživetja prepuščena ulici. Na ulici. Nekega dne jo sreča znana pariška kurtizana Madame Duvernoy, ki ji ponudi dober zaslužek, če postane kurtizana. Margherita ponudbo sprejme in njeno eksistenčno stanje se kaj kmalu izboljša. Na ulici jo opazi mlad plemič Armand Duval, se vanjo zaljubi in jo od tedaj vsak večer opazuje na njeni poti h kurtizanskim zabavam. Plesis, dober Armandov prijatelj nekega dne povabi Armanda, da se z njim udeleži slavja, ki ga organizira Marhgerita, kar Armand z veseljem sprejme.  

Druga slika

Salon pri Margheriti Gauthier v Parizu. Margherita prireja v svojem elegantnem salonu slavje, ki se ga v množici gostov udeleži tudi Armando Duval. Na slavju se mu po dolgem času le ponudi priložnost, da se ji predstavi. Med tem, ko se gostje zabavajo, grof Perregaux izpove ljubezen Margheriti, a ga ta zavrne. Užaljeni Baron kasneje zavrne Margheritino prošnjo, da nazdravi gostom. Margherita brez pomislekov za zdravljico zaprosi Armanda. Margherito na višku zabave prevzame slabost, zato goste zaprosi, da odidejo v sosednji salon in jo pustijo samo, da si opomore. Med tem, ko se gostje zabavajo v sosednjm prostoru, Armand izrabi možnost in Margheriti prizna svojo naklonjenost. Margherita se mu sprva posmehuje, ko pa spozna, da je Armandova ljubezen iskrena, pa spozna, da tudi sama ni ravnosušna. Zabave je konev in med odhajanjem gostov Margherita v slovo Armandu pokloni belo kamelijo z namenom, da ji jo vrne preden oveni. Margherita ostane sama. Utrujena od slavja in slabosti zaspi. V sanjah se pojavi Armand, ki ji vrne neovenelo belo kamelijo. Margherita spozna, da je Armand v njej prebudil ljubezenska čustva. 

Tretja slika

Margherita se zaradi ljubezni do Armanda odreče kurtizanskega življenja in se odloči za skupno življenje z Armandom. Za njeno preteklost pa izve zaročenec Armandove sestre, zaradi česar razdre zaroko. Oče Duval se napoti k Margheriti in Armandu z namenom, da reši čast svoje družine. 

Četrta slika

Margherita in Armand živita v hiši na podeželju, daleč od prejšnjega sveta, le za svojo ljubezen. Armand od sobarice Nanine izve, da Margherita zastavlja svoje premoženje zavoljo dragega življenja na deželi, zato odhiti v Pariz, da bi to uredil. Margherito obišče zdaj prijateljica Madame Duvernoy z namenom, da jo povabi na zabavo, vendar jo Margherita odločno zavrne in ji razkrije svojo ljubezen do Armanda. Medtem, ko Margherita ostane sama, jo obišče Armandov oče, Monsigneur Duval in od nje zahteva, da zavoljo časti Duvalove družine zapusti Armanda. Čeprav mu Margherita pove, da se je v celoti in za vselej odrekla svojemu nekdanjemu življenju, oče vztraja. Margherito gane njegova prošnja, zato navkljub brezmejni ljubezni do Armanda privoli v ločitev. Odloči se, da mu ne razkrije pravega vzroka. Ko se Armand vrne, jo najde pri pisanju pisma, iz katerega izve, da ga Margherita zapušča z namenom, da bi se vrnila v kurtizansko življenje. Obupanega Armanda obišče oče in ga prosi, da se vrne domov. Armand na Margheritini mizi najde vabilo na zabavo pri Madame Duvernoy in jezen odhiti z namenom, da se maščuje Margheriti. 

Peta slika

Monsigneur Duval se sreča z nekdanjim zaročencem svoje hčerke in mu razloži, da je uspel družini vrniti čast in ugled, zato ta obnovi zaroko. Margherito obišče Grof Perregaux, ki je izvedel za njeno ločitev od Armanda, zato jo prosi za roko. Obupana Margherita pristane na zaroko in sprejme grofov zaročni prstan z nameno, da je ne bi premagala skušnjava ob ponovnem srečanju z Armandom.

Šesta slika

Zabave pri Madame Duvernoy se udeleži polno gostov. Ko je slavje na višku pride tudi Armand. Na vprašanje, kje ima Margherito odvrne, da mu zanjo ni več mar, zato raje s prijatelji poizkusi srečo v kartah. Z grofom Perregauxom prispe na zabavo tudi Margherita, ki nosi rdečo kamelijo. Pri igri s kartami Armand stalno dobiva, zato nesramno poziva Margherito, da se vrne z njim na deželo, češ da ima sedaj dovolj denarja za skupno življenje. Igri se pridruži tudi grof Perregaux. Ko se vsa druščina nameni v drugi prostor, Margherite skrivaj pozove Armanda, da se srečata na samem. Prosi ga, naj zapusti zabavo. Armand na njeni roki vidi zaročni prstan, zato od ljubosumja, vpričo vse družbe, Margherito surovo užali in ji priigrani denar vrže pred noge. Svojega nečastnega dejanja se zave šele ob očetovem svarilu. Ko ga grof Perregaux povabi na dvoboj se Armand skesa in osramoščen s strani družbe zapusti zabavo.

Sedma slika

V dvoboju Armand rani barona Perregauxa. Monsigneur Duval obišče svojega sina Armanda in mu razkrije resnico, zakaj ga je Margherita zapustila. Armand odhiti k bolni Margheriti v Pariz.

Osma slika

Burno življenje in dolga zavratna bolezen sta Margheritino zdravje do kraja oslabili. Doktor Agenor ji prisodi le še nekaj ur življenja. Sama in zapuščena prebira pismo Armandovega očeta, v katerem jo ta obvešča, da je Armandu razodel vso resnico. Armand prihiti k Margheriti v zadnjih trenutkih njenega življenja. Še zadnjič si zpovesta ljubezen, nato Margherita izdihne v njegovem objemu.

Baletne predstave za otroke

LA FONTAINOVE BASNI

LE FONTAINOVE BASNI - balet za otroke

LE FONTAINOVE BASNI

balet za otroke

V primeru, da vas baletna predstava Romeo in Julija zanima, vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Žanr: baletna predstava za otroke

Primerna starost: 3 – neomejeno

Dolžina predstave: 45 minut

Predstava Nima odmora

Cena: 900 eur

La Fontainove basni so nova originalna baletna predstava za otroke – dodajmo kar vseh starosti. Vsebinsko se naslanja na basni Jean de La Fontaina. Za standardno uprizoritev so izbrane tri, in sicer Miška in lev, Nečimrna vrana in Zajec in želva. Struktura predstave je modularna – vsaka basen je celota zase. Na ta način je možno uprizoriti (za npr. zelo majhne otroke) samo posamezen del in ne tvegati izgube pozornosti ali povzročiti nejevolje med tem, najzahtevnejšim segmentom publike. Balete povezuje igralec – v vlogi samega La Fontaina – ki basni predstavi (skozi življenjsko situacijo, prebere, pove, spiše …), otroke seznani z vsebino zgodbe in spregovori tudi o nauku vsake basni. Ista zgodba je nato uprizorjena skozi ples oz. gib.

Basen, kot literarna oblika, ima pri komunikaciji z otroci nekaj očitnih prednosti. V njih nastopajo živali, ki so izrazito blizu otroškemu svetu, nastopajo v pravljicah in se jih z lahkoto poveže s raznimi označevalci človeških lastnosti in karakterjev. Otroško razumevanje metafore se prvotno vzpostavi ravno skozi igro in pravljico, prevladujoči liki pa so velikokrat prav živali. Če citiram sodobnega nemškega filozofa D. Schwanitza: » … odgovor na staro filozofsko vprašanje, kaj našega duha spaja s telesom, je – metafora …«, ki metaforičen način mišljenja postavlja za osnovo razumevanje strukture zahodnega mišljenja. Basen je torej poučna ne samo na svoji dobesedni ravni (zgodba in nauk), temveč tudi formalno, kot vzorec prenesenega pripisovanja pomenov oz. metafor. S konceptom predstave Tri La Fontainove basni gremo v abstrakciji še korak dlje – vzpostavili bomo neposredno vez v izražanju iste vsebine (preproste, otroške) skozi dva povsem ločena medija – besedo in gib. Morda ni zanemarljivo tudi razmerje med pojmom, ki je podstavljen besedi in telesom kot podstatjo giba. Pred otroci bo neposredno na voljo vpogled v primerjavo, kako skozi gib, balet izraziti in povedati isto vsebino (zgodbo, ki je že tako metaforična, vendar lahko razumljiva). Seveda bo ta namen ostal otrokom prikrit in bo deloval zgolj sam po sebi, ter jim pustil, da se ne obremenjujejo z analitično pozicijo, ki ji bodo izpostavljeni, ter preprosto uživajo v zgodbi in plesu. Predstava s svojim večplastnim namenom in sporočilom, pa vendarle na ta način postane dobra naložba – morda za kakšen prihodnji pogovor s starši ali učitelji ali pa preprosto kot izkušnja in podlaga za nadaljnjo osebno rast.

Predstava traja skupno do 45 minut in je primerna za pred – in osnovnošolsko publiko (navajeno na normative pedagoških ur). Zaradi modularnosti jo je mogoče skrajšati ali podaljšati v korakih po 15 minut. Zasedba zahteva igralca (La Fontaine) in dva plesalca (v vsaki basni za dve živali) ter pianista za klavirjem. Glasba je avtorska (Aleksandra Naumovski Potisk).

Kratka vsebina:

Prolog (La Fontaine)

Miška in lev

Ker lev ne požre majne miške, ki ga je nekoč zmotila pri počitku, je izdatno poplačan, ko ga le-ta reši iz mreže, v katero se je ujel. 

Vloge: miška, lev

Nauk: Nikoli ne sodi po predsodkih in videzu. Vsakdo je lahko koristen – tudi, če je »majhen«.

Nečimrna vrana

Nezadovoljna (premalo samozavestna?) vrana se okiti s perjem pava in se postavlja pred drugimi vranami in pavi – ter namesto občudovanja dobi le prezir.

Vloge: vrana, pav

Nauk: Ne kiti se s tujim perjem, temveč poišči zadovoljstvo v tem, kar si.

Zajec in želva 

Zajec je zaradi norčevanja iz veliko počasnejše želve sprejel tekmovalni izziv v teku in zaradi podcenjevanja – izgubil.

Vloge: zajec, želva

Nauk: Počasi se daleč pride. 

Epilog (La Fontaine)

Predstava je primerna za skoraj vse starosti. Vsebinsko je povezljiva z mnogimi vsebinami v šolah (na področju literarnih zvrsti – basen, zgodovine književnosti – La Fontaine, jezikoslovja – metafora, vzgoje – nauki basni, umetnostne vzgoje – relacija med literaturo, glasbo in plesom itd.), zato smatramo, da jo bo primerno ponuditi tudi za namen šolskih kulturnih dni ali drugačnih pedagoških prireditev. Mislimo tudi, da modularna oblika predstave predstavlja dober formalni okvir, ki bo otrokom blizu … konec koncev je po obliki in dolžini podobna klasični risanki, le da v umetniški obliki in seveda v živo.

Glasba: Aleksandra Naumovski Potisk

Koreografija : Luka Žiher

Plesalci : Urša Vidmar / Metka Beguš, Petar Đorčevski / Filip Viljušić

Igralec: Jan Bučar / Gregor Prah

Ideja, scenarij, scenografija, luč in režija: Saša Potisk

Kostumografija : Tina Kolenik

Šiviljstvo: JOKS d.o.o.

Fotografija : Janez Kotar

Produkcija: Kulturno umetniško društvo Cona 8 v sodelovanju z DBUS

RATATOUILLE

RATATOUILLE - balet za otroke po risanem filmu Walt Disneya

RATATOUILLE

balet za otroke po risanem filmu Walt Disneya

V primeru, da vas baletna predstava Romeo in Julija zanima, vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Žanr: baletna predstava za otroke

Dolžina: 45 minut

Cena: 1.500 eur oziroma po dogovoru

Glasba: Michael Giacchino

Koreografija: Tijuana Križman Hudernik

S predstavo lahko gostujemo tudi na šoli, pri čemer mora biti zagotovljen prostor velikosti najmanj 7×7 metrov in osnovna luč

Fotogalerija

Zasedba vlog:

  • Podgana Remi: MARYIA KAVALIOVA
  • Linguini: JOŠT MARTINČIČ
  • Zlobni šef: JAN TRNINIČ
  • Collette: NEŽA RUS
  • Kritik Anton Ego: NINA KRAMBERGER
  • Natakarica: NINA BAČANI
  • Pariški dami: NINA SLABE, LARA EKAR GRLJ

Rattatouille je zgodba o nepričakovanem prijateljstvu, pogumu, drznosti, iznajdljivosti in veri vase. Zgodba o tem, da mora vsak najti svojo pot, ne glede na to, kaj mu pridigajo drugi. Zgodba o tem, da moraš vedno in povsod ostati zvest samemu sebi.

Vsebina 

Podgana Remy je velik gurman, zato že od nekdaj sanja, da bi postal svetovno priznan kuhar. Splet okoliščin ga nekega dne zares pripelje do prestižne restavracije v Parizu, kjer spozna mladeniča Linguinija. Ta je zadolžen le za pomivanje posode, a s pomočjo Remyjevih kulinaričnih mojstrovin kmalu postane mojster kuhanja, kar pa gre v nos zlobnemu šefu. Dodatno težavo predstavlja tudi vzvišeni kuharski kritik Anton.

Baletni koncerti

CELOVEČERNI BALETNI KONCERTI

BALETNI KONCERT

BALETNI KONCERT

V primeru, da se zanimate za celovečerni baletni koncert v enem ali v deh delih vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Žanr: odlomki iz znanih klasičnih in sodobnih baletov

Dolžina 70 – 120 minut

Koncert z odmorom ali brez

Cena: po dogovoru, odvisno od dolžine koncerta.

Baletne koncerte uprizarjamo na gledališkem odru v vašem kraju

Dolžina: poljubna v dogovoru z vami

Baletni koncert je celovečerni baletni dogodek, sestavljeni iz krajših odlomkov iz najlepših in najbolj znanih klasičnih baletov ter neoklasičnih in sodobnih koreografij, ki navdušujejo s svojo izvornostjo. Pri sestavi programa upoštevamo zanimivost in stilno raznolikost, tako da vsakdo najde nekaj za srce in dušo. Izbiramo med vsem dobro poznanimi odlomki iz klasičnih in romantičnih baletov, neoklasičnimi koreografijami in sodobnimi stvaritvami domačih in tujih koreografov. Na vašo željo koncerte spremlja zanimiva strokovna razlaga.

Program je odvisen od repertoarja baletnih plesalk in plesalcev v času izvedbe koncerta.

Cenovno je izvedba baletnih koncertov ugodna, vezana je na dolžino koncerta, prilagajamo pa se vašim finančnim možnostim.

Primer programa celovečernega baletnega koncerta:

LABODJE JEZERO, pas de deux Odette in Princa Siegfrida iz II. dejanja

Glasba  Peter Ilič Čajkovski

Koreografija  Lynne Charles po Lewu Ivanovu

NINA NOČ, PETAR ĐORČEVSKI

 

TANGO 

Glasba  Astor Piazzolla

Koreografija  Valentina Turcu

JELENA LEČIĆ, FILIP JURIČ

 

GISELLE, pas de deux Giselle in Albrechta, II. dejanje 

Glasba  Adolph Ch. Adam

Koreografija  Marius Petipa

CATARINA DE MENESES, IONUT DINITA

 

LARGO 

Glasba  Georg Friederich Haendel

Koreografija  Vlasto Dedovič

URŠA VIDMAR, FILIP VILJUŠIČ

 

DOKTOR ŽIVAGO, duet Lare in Komarovskega

Glasba  Dmitrij Šostakovič

Koreografija  Jiří Bubeníček

TJAŠA KMETEC, PETAR ĐORČEVSKI

 

HORA, duet

Glasba  Balanescu quartet

Koreografija  Edward Clug

OLESJA HARTMANN, SYTZE JAN LUSKE

 

UMIRAJOČI LABOD 

Glasba  Camille SaintSaëns

Koreografija  Jelena Lečić po Michelu Fokineu

JELENA LEČIĆ

 

MUSICAL MOMENT

Glasba  Domenico Scarlatti

Koreografija  Gaj Žmavc

TETIANA SVETLIČNA, IONUT DINITA, GAJ ŽMAVC

 

—– ODMOR ——

 

LABODJE JEZERO, pas de deux Odile in Princa Siegfrida iz III. dejanja

Glasba  Peter Ilič Čajkovski

Koreografija  Lynne Charles po Lewu Ivanovu

MARIN INO, PETAR ĐORČEVSKI

 

HRESTAČ – ORIENTALSKI PLES

Glasba  Peter Ilič Čajkovski

Koreografija  Youry Vamosh

URŠA VIDMAR, FILIP VILJUŠIČ

 

CARMEN

Glasba  Rodion Scedrin

Koreografija  Valentina Turcu

OLESJA HARTMANN, SYTZE JAN LUSKE

 

TANGO 

Glasba  Michel Portal

Koreografija  Edward Clug

CATARINA DE MENESES, IONUT DINITA

 

JEVGENIJ ONJEGIN, zaključni duet

Glasba  Sergei Rachmaninoff

Koreografija  Valentina Turcu

JELENA LEČIĆ, ANTON BOGOV

BALETNI KONCERTI ZA ŠOLE

BALETNI KONCERT ZA ŠOLE

BALETNI KONCERT ZA ŠOLE

V primeru, da se zanimate za celovečerni baletni koncert v enem ali v deh delih vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Žanr: odlomki iz znanih klasičnih in sodobnih baletov

Dolžina 70

Koncert z odmorom ali brez

Cena: po dogovoru, odvisno od dolžine koncerta.

Baletne koncerte uprizarjamo na gledališkem odru v vašem kraju

Dolžina: poljubna v dogovoru z vami

Baletni koncert za šole je baletni dogodek, sestavljeni iz krajših odlomkov iz najlepših in najbolj znanih klasičnih baletov ter neoklasičnih in sodobnih koreografij, ki navdušujejo s svojo izvornostjo. Pri sestavi programa upoštevamo zanimivost in stilno raznolikost, tako da vsakdo najde nekaj za srce in dušo. Izbiramo med vsem dobro poznanimi odlomki iz klasičnih in romantičnih baletov, neoklasičnimi koreografijami in sodobnimi stvaritvami domačih in tujih koreografov. Na vašo željo koncerte spremlja zanimiva strokovna razlaga.

Program je odvisen od repertoarja baletnih plesalk in plesalcev v času izvedbe koncerta.

Cenovno je izvedba baletnih koncertov ugodna, vezana je na dolžino koncerta, prilagajamo pa se vašim finančnim možnostim.

Primer programa baletnega koncerta za šole:

LABODJE JEZERO, pas de deux Odile in Princa Siegfrida iz III. dejanja

Glasba: Peter Ilič Čajkovski

Koreografija: Lynne Charles po Lewu Ivanovu

MARIN INO, PETAR ĐORČEVSKI

 

CARMEN

Glasba: Rodion Scedrin

Koreografija: Valentina Turcu

OLESJA HARTMANN, SYTZE JAN LUSKE

 

UMIRAJOČI LABOD 

Glasba  Camille SaintSaëns

Koreografija  Jelena Lečić po Michelu Fokineu

JELENA LEČIĆ

 

TANGO 

Glasba: Michel Portal

Koreografija: Edward Clug

CATARINA DE MENESES, IONUT DINITA

HRESTAČ – ORIENTALSKI PLES

Glasba: Peter Ilič Čajkovski

Koreografija: Youry Vamosh

URŠA VIDMAR, FILIP VILJUŠIČ

 

DOKTOR ŽIVAGO, duet Lare in Komarovskega

Glasba: Dmitrij Šostakovič

Koreografija: JiříBubeníček

TJAŠA KMETEC, PETAR ĐORČEVSKI

HORA, duet

Glasba: Balanescu quartet

Koreografija: Edward Clug

OLESJA HARTMANN, SYTZE JAN LUSKE

 

JEVGENIJ ONJEGIN, zaključni duet

Glasba: Sergei Rachmaninoff

Koreografija: Valentina Turcu

JELENA LEČIĆ, ANTON BOGOV

PRILOŽNOSTNI NASTOPI DBUS

PRILOŽNOSTNI PROGRAM

PRILOŽNOSTNI PROGRAMI

V primeru, da se animate za priložnostni nastop DBUS vas prosimo, da izpolnite in pošljete POVPRAŠEVALNI OBRAZEC.

Priložnostni programi so dogodki, v katerih Društvo baletnih umetnikov Slovenije nastopi z eno ali več točkami v sklopu prireditve drugega organizatorja.

Sodelovanje DBUS v programih drugega organizatorja je mogoče tudi, kadar ima Društvo baletnih umetnikov Slovenije istočasno drugi dogodek v lastni organizaciji. Glede programa upoštevamo želje naročnika. Ponudimo lahko klasično baletne točke (pas de deuxe, variacije), neoklasične in sodobne koreografije, ki navdušujejo s svojo izvirnostjo. Upoštevamo tudi finančne zmožnosti naročnika in skladno z njimi predlagamo število nastopajočih in njihov repertoar.

V kolikor bi želeli vaš dogodek obogatiti z eno ali več baletnimi točkami, nas kontaktirajte. Upoštevali bomo vaše želje in se tako po najboljših močeh odzvali.

V primeru, da se zanimate za enega od naših dogodkov, vas prosimo da izpolnite in pošljete:

Povpraševalne za dogodek DBUS

 

Potrditev

STROKOVNE NAGRADE S PODROČJA BALETNE UMETNOSTI

STROKOVNE NAGRADE LYDIE WISIAKOVE

za izjemne dosežke na področju baletne umetnosti v Sloveniji

O nagradi Lydie Wisiakove

Nagrade Lydie Wisiakove, ki jih Društvo baletnih umetnikov Slovenije kot krovna organizacija s področja slovenske baletne umetnosti vsakoletno podeljuje od leta 1997, predstavljajo najvišje strokovno priznanje za plesne dosežke s področja baletne umetnosti v Sloveniji. Društvo baletnih umetnikov Slovenije lahko vsako leto podeli eno nagrado Lydie Wisiakove za življenjsko delo in največ tri nagrade za posebne umetniške dosežke v obdobju zadnjih dveh let. Ob tem lahko podeli tudi posebna priznanja Društva baletnih umetnikov Slovenije plesalkam ali plesalcem, ki so s svojimi baletnimi dejanji opozorili nase. Številne nagrade za umetniške dosežke s področja slovenske baletne umetnosti, podeljene od leta 1997 do danes, dokazujejo, da slovenski balet s svojimi interpreti tako ljubiteljem kot poznavalcem baletne umetnosti ponuja visoko bero umetniških zadovoljstev in raznolikosti.

STROKOVNE NAGRADE PIE IN PINA MLAKARJA

za izjemne koreografske stvaritve na področju baletne umetnosti v Sloveniji

O nagradi Pia in Pino Mlakar

Nagrada Pie in Pina Mlakarja je najvišje strokovno priznanje za področje baletne koreografije v Republiki Sloveniji. Nagrada, ki se podeljuje trienalno, je bila ustanovljena in prvič podeljena leta 2007. Društvo baletnih umetnikov Slovenije lahko vsako tretje leto podeli eno nagrado Pie in Pina Mlakarja, bodisi za življenjsko delo ali za izjemne dosežke na področju baletne koreografije v obdobju zadnjih treh let. V nesmrtno zakladnico slovenske koreografske zapuščine so se z nagrado Pie in Pina Mlakarja do sedaj zapisali štitje eminentni koreografi.

POSEBNE NAGRADE IN PRIZNANJA DBUS

za pomembna dejanja na področju baletne umetnosti v Sloveniji

O posebnih nagradah

Poleg nagrad Lydie Wisiakove ter nagrad Pie in Pina Mlakarja, lahko komisija za podeljevanje strokovnih nagrad odloči o podelitvi posebnih nagrad in priznanj Društva baletnih umetnikov Slovenije, in sicer za izjemna dejanja, s katerimi so posamezniki opozorili nase ali za izjemna dejanja, ki bistveno vplivajo na pozitivni razvoj slovenske baletne umetnosti ter njeno promocijo v slovenskem ali mednarodnem kulturno-umetniškem prostoru.

ČASOPIS BALET - tiskane edicije

Društvo baletnih umetnikov Slovenije izdaja strokovni časopis BALET v tiskani verziji. Tiskana izdaja, ki izide vsaj enkrat letno, je vpogled v celotno baletno dogajanje v Sloveniji v posameznem koledarskem letu. V nadaljevanju si lahko ogledate pretekle tiskane izdaje strokovnega časopisa BALET.

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2018

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2017

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2016

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2015

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2014

Tiskana publikacija časopisa BALET

JUNIJ 2012

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2011

Tiskana publikacija časopisa BALET

MAREC 2011

Tiskana publikacija časopisa BALET

OKTOBER 2010

Tiskana publikacija časopisa BALET

DECEMBER 2009

Tiskana publikacija časopisa BALET

OKTOBER 2008

Tiskana publikacija časopisa BALET

APRIL 2008

Tiskana publikacija časopisa BALET

FEBRUAR 2007

Tiskana publikacija časopisa BALET

NOVEMBER 2007

Tiskana publikacija časopisa BALET

APRIL 2006

ČASOPIS BALET.SI - spletne izdaje

Društvo baletnih umetnikov Slovenije v letu 2018 pričelo s spletnimi izdajami strokovnega časopisa BALET.SI. V okviru spletnih izdaj časopisa Balet.si je DBUS v letu 2018 izdalo šest edicij, ki so zaokrožile vpogled v dvomesečno preteklo baletno dogajanje v Sloveniji. V nadaljevanju si lahko ogledate spletne izdaje strokovnega časopisa BALET.SI v letu 2018.

V letu 2019 je DBUS odprlo novo spletno stran BALETNIPORTAL.SI, na kateri od tedaj dalte objavlja spletne edicije baletnih novic, kritik, strokovnih člankov itd. s celotnega področja baletne umetnosti v Sloveniji.

Spletna revija BALET.SI

Številka 1 / 2018: januar & februar

Spletna revija BALET.SI

Številka 2 / 2018: marec & april

Spletna revija BALET.SI

Številka 3 / 2018: maj & junij

Spletna revija BALET.SI

Številka 4 / 2018: julij & avgust

Spletna revija BALET.SI

Številka 1 / 2018: september & oktober

Spletna revija BALET.SI

Številka 6 / 2018: november & december

BALET.SI od leta 2019 na spletni strani - BALETNIPORTAL.SI

V letu 2019 je DBUS odprlo novo spletno stran BALETNIPORTAL.SI, na kateri od tedaj dalte objavlja spletne edicije baletnih novic, kritik, strokovnih člankov itd. s celotnega področja baletne umetnosti v Sloveniji.

Nova spletna stran z imenom BALET med VRSTICAMI, dostopna na povezavi www.baletniportal.si je Spletna platforma, na kateri si lahko preberete kritike baletnih predstav, razne strokovne članke, najave baletnih dogodkov in več.

S spletno stranjo baletniportal.si se vzpostavlja prostor ne le zgolj za nujno vrednotenje baletnih uprizoritev, temveč tudi za prepotrebno refleksijo baletne umetnosti v času in prostoru. Nobena umetniška zvrst ne vznikne sama na sebi, pač pa se na družbo, v kateri nastaja, odziva ali pa predvideva njene premike. Tako tudi baletna umetnost – kljub arhaičnosti in tendenci k poustvarjanju – vendarle zaznava tudi sedanjost, jo vnaša v svoj vokabular in poskuša najti nove odvode baletnega koda. Vse to se bomo trudili razbirati, posvečali se bomo tako analizi zgodovinskih premikov kot tudi zaznavi sodobnih fenomenov. Zaenkrat zaganjamo pilotsko verzijo, ki jo bomo še dopolnjevali z vsebinami. Sčasoma bomo poskušali pridobiti tudi večje število piscev, da bomo lahko vstopili v baletno umetnost z različnih perspektiv.

Spletna stran ali platforma BALET med VRSTICAMI je nastala na podlagi potrebe po podatkovni bazi, ki nudi vpogled v celotno baletno dogajanje na slovenskih tleh, pa tudi zaradi pomanjkanja strokovnih baletnih tekstov, baletne kritike itd. v našem kulturnem prostoru. 

BALET med VRSTICAMI objavlja izvirna avtorska besedila – kritike, eseje in strokovna mnenja – o baletnih predstavah, ki v povezavi s celovitim baletnim dogajanjem v slovenskem kulturnem prostoru ustvarjajo pregledno in dostopno bazo podatkov, vezanih na balet. Na spletni strani se nahaja tudi NOVIČNIK, ki daje vpogled v aktualno dogajanje in v seznam baletnih predstav pri nas. Platforma bo v prihodnje nadgrajena z objavami intervjujev z uglednimi domačimi in gostujočimi plesnimi umetniki, s seznamom strokovne literature, nudila pa bo tudi oglede krajših videoposnetkov.

Prepričani smo, da se bo platforma BALET med VRSTICAMI kar najbolje odzivala na potrebe stroke, kot tudi drugih poznavalcev in ljubiteljev baletne umetnosti.

29. april - MEDNARODNI DAN PLESA

Mednarodni plesni komite, ki deluje pod okriljem Mednarodnega gledališkega inštituta ITI Unesco, je leta 1982 ustanovil Mednarodni dan plesa. Praznujemo ga 29. aprila, na rojstni dan Jeana-Georgesa Noverra (1727−1810), stvaritelja novodobnega baleta. Vsako leto na ta dan obkroži svet poslanica ene od znamenitih osebnosti s področja plesa. Namen praznovanja in vsakoletne poslanice je povezati vse zvrsti plesa, da bi častili to obliko umetnosti in vedno znova odkrivali njeno univerzalnost, da bi premagali vse politične, kulturne in etnične ovire ter povezali ljudi skozi mir in prijateljstvo v jeziku, ki mu pravimo PLES. Društvo baletnih umetnikov Slovenije je slovensko plesno poslanico, ki jo slovenskemu plesnemu krogu sporoča slovenski baletni umetnik, uvedlo po vzoru drugih držav leta 2009.
Prva, leta 2009, je bila zaupana koreografu, baletnemu plesalcu in Umetniškemu direktorju baleta SNG Maribor, Edwardu Clugu, druga, leta 2010, baletnemu plesalcu, koreografu, pedagogu in dobitniku strokovne nagrade Pia in Pino Mlakar 2010 za vseživljenjsko delo na področju baletne koreografije, Vlastu Dedoviču, leta 2011 baletnemu plesalcu, koreografu, pedagogu in dobitniku strokovne nagrade Lydie Wisiakove 2011 za vseživljenjsko delo na področju baletne umetnosti, Janezu Mejaču, leta 2012 baletnemu umetniku in častnemu predsedniku DBUS, dr. Henriku Neubauerju, leta 2013 solistki baleta SNG Maribor in koreografinji Valentini Turcu, leta 2014 Vojko Vidmar, nagrajenec s prešernovo nagrado za življenjsko delo leta 2015 plesalec Gregor Luštek, prejemnik nagrade Prešernovega sklada 2015, leta 2016 Ana Vovk Pezdir, pobudnica revija klasično baletnih šol in društev RS, leta 2017 predsednik Društva baletnih umetnikov Slovenije, Tomaž Rode ter leta 2018 Ljiljana Keča, prejemnica nagrade Lydie Wisiakove za življenjsko delo leta 2017. 

RAZPISI DBUS

Aktualni razpisi:

Trenutno ni aktualnih razpisov.

Pretekli razpisi:

Društvo baletnih umetnikov Slovenije

Župančičeva 1

1000 Ljubljana

 

Datum: 12. maj 2019

 

RAZPIS ZA PODAJO PREDLOGOV ZA PREJEMNIKE STROKOVNIH NAGRAD

LYDIE WISIAKOVE v letu 2019

 

Besedilo razpisa 

 

01

Izvršni odbor Društva baletnih umetnikov Slovenije (v nadaljevanju DBUS) objavlja razpis za podajo predlogov za prejemnike strokovnih nagrad Lydie Wisiakove s področja baletne umetnosti v Sloveniji, in sicer

  • za umetniške in strokovne presežke na področju baletne umetnosti v obdobju zadnjih treh let
  • za življenjsko delo na področju baletne umetnosti.

Predlagatelji so lahko fizične in pravne osebe.

 

02

DBUS podeljuje strokovne nagrade Lydie Wisiakove v sodelovanju s Slovenskim narodnim gledališčem Opera in balet Ljubljana in s Slovenskim narodnim gledališčem Maribor.

 

03

Kandidati za nagrade so:

  • baletni umetniki ki delujejo ali živijo na področju Republike Slovenije
  • fizične in pravne osebe, katerih delo je tesno vezano na področje baletne umetnosti v Republiki Sloveniji hkrati pa delujejo ali živijo na področju Republike Slovenije.

04

Kandidati za nagrade iz točke 03 tega razpisa morajo izpolnjevati naslednje pogoje:

 

Za strokovno nagrado Lydie Wisiakove za življenjsko delo:

  • da so se s svojim vseživljenjskim delovanjem in strokovnimi dosežki na področju baletne umetnosti za vselej zapisali v zgodovino slovenske baletne umetnosti.

Za strokovno nagrado Lydie Wisiakove za umetniške in strokovne presežke v obdobju zadnjih treh let:

  • da so v letu 2018 dosegli pomembne in vidne umetniške presežke na področju baletne umetnosti;
  • da so s svojim strokovnim delovanjem pomembno zaznamovali baletno dogajanje v Republiki Sloveniji v obdobju najmanj zadnjih treh let.

05

Strokovna komisija za podelitev strokovnih nagrad Lydie Wisiakove v letu 2019, ki jo sestavljajo strokovnjaki s področja baletne umetnosti, predstavniki DBUS, SNG Maribor in SNG Opera in balet Ljubljana, bo na podlagi prispelih predlogov in Pravilnika o podeljevanju strokovnih nagrad Lydie Wisiakove odločala o podelitvi:

 

  • največ ene nagrade Lydie Wisiakove za življenjsko delo
  • največ treh nagrad Lydie Wisiakove za pomembne umetniške dosežke na področju baletne umetnosti v obdobju 2018, oziroma za strokovne dosežke na področju baletne umetnosti v Republiki Sloveniji v obdobju zadnjih treh let.

06

Predlogi morajo vsebovati:

  • naziv in naslov predlagatelja
  • podatke o kandidatu (vključno s kontaktnimi podatki)
  • podrobno utemeljitev o izjemnosti predlaganega dosežka.

07

Predloge pošljite na enega od naslednjih načinov:

 

  1. tako, da izpolnite spletni obrazec, ki se nahaja na spletni strani www.dbus.si na naslovu:

https://www.dbus.si/obrazec-prijava-kandidata-za-strokovno-nagrado/

 

  1. v zaprti ovojnici s pripisom na sprednji strani ovojnice “Predlog za nagrado Lydie Wisiakove 2019” na naslov:

Društvo baletnih umetnikov Slovenije

Trg prekomorskih brigad 1

1000 Ljubljana

 

ali

 

  1. kot prilogo v formatu word ali pdf s podpisom in kontaktnimi podatki predlagatelja po elektronski pošti na naslov dbus@dbus.si

najkasneje do vključno 15. 6. 2019.

 

Upoštevani bodo vsi predlogi, ki bodo nosili poštni žig oziroma bodo poslani po elektronski pošti do vključno 15. junija 2019, do 24:00 ure.

 

Predlogi oddani 16. junija 2019 in kasneje ne bodo upoštevani.

 

08

Strokovna komisija bo o prejemnikih nagrad v letu 2019 odločala na podlagi Pravilnika o podeljevanju strokovnih nagrad Lydie Wisiakove najkasneje v 30 dneh po zaključku razpisa.

 

09

Javna podelitev strokovnih nagrad Lydie Wisiakove po tem razpisu bo v sklopu Svečanega baletnega koncerta 2019 na sporedu predvidoma v SNG Maribor.

 

Za Komisijo DBUS za podeljevanje strokovnih nagrad

Matjaž Marin, predsednik komisije

DBUS – Društvo baletnih umetnikov Slovenije Župančičeva 1
1000 Ljubljana
Slovenija

 

Datum: 12. maj 2019

 

 

RAZPIS ZA PRIJAVO KANDIDATUR ZA STROKOVNO NAGRADO

PIA IN PINO MLAKAR 2019

 

BESEDILO RAZPISA

 

Društvo baletnih umetnikov Slovenije skladno s Pravilnikom o podeljevanju strokovnih nagrad DBUS - Strokovne nagrade Pie in Pina Mlakarja objavlja razpis za prijavo kandidatur za strokovno nagrado Pia in Pino Mlakar v letu 2019, in sicer:

  1. za strokovno nagrado Pia in Pino Mlakar za življenjsko delo na področju koreografije
  2. Strokovno nagrado Pia in Pino Mlakar za izjemno koreografsko stvaritev oziroma izjemne koreografske stvaritve v obdobju zadnjih treh let.

Predlagatelji so lahko fizične in pravne osebe.

Kandidati za strokovno nagrado »Pia in Pino Mlakar« so baletni umetniki,

  • ki so v zadnjem tri letnem obdobju ustvarili eno ali več koreografskih stvaritev, ki so se s trajno in z neprecenljivo umetniško vrednostjo zapisale v zakladnico slovenske baletne umetnosti

ali

  • so se v svojem vseživljenjskem delovanju na področju baletne koreografije s svojimi deli za vselej zapisali v zgodovino slovenske baletne umetnosti.

Komisija za strokovne nagrade »Pia in Pino Mlakar« bo na podlagi prispelih predlogov odločala o podelitvi:

- ene nagrade Pia in Pino Mlakar za življenjsko delo ali ene nagrade Pia in Pino Mlakar za izjemno koreografsko stvaritev oziroma izjemne koreografske stvaritve.

Predlogi morajo vsebovati:

  • podatki o kandidaturi in kandidatu,
  • podrobno utemeljitev o izjemnosti predlaganega dosežka oziroma dosežkov, ki temelji / jo na naslednjih dejstvih:
  1. da koreografska stvaritev ima, oziroma da koreografske stvaritve imajo vsebinsko in dramaturško izpeljano izpoved, ki ni le tehnično virtuozna oziroma zgolj gibno abstraktna stvaritev;
  2. da je koreograf v svojem delu oziroma v svojih delih dokazal, da uporablja lasten koreografski jezik, ki mora biti tekoč (torej ne pozerski), muzikalen, ritmično precizen in mnogoličen, torej ne le omejen na ponavljajoč se simetričen repertoar podobnih korakov;
  3. da je koreograf v svojem delu uporabil glasbo v smiselni glasbeni sestavi ali komponistovem redosledu;
  4. stil (klasičen, moderen, karakteren, folkloren itd.) je lahko poljuben pa tudi mešan, če je to z vsebino pogojeno, vendar pa mora koreografija še posebej pri mešanem stilu pokazati enotnost koreografovega jezika.

Predloge pošljite na naslov:

Društvo baletnih umetnikov Slovenije, Trg prekomorskih brigad 1, 1000 Ljubljana

ali

po elektronski pošti na naslov dbus.dbus@gmail.com

ali

izpolnite spletni obrazec, ki se nahaja na spletni strani www.dbus.si na naslovu:

https://www.dbus.si/obrazec-prijava-kandidata-za-strokovno-nagrado/

 

najkasneje do vključno 15. junija 2019.

 

Upoštevani bodo vsi predlogi, ki bodo nosili poštni žig do vključno 15. junija 2019 oziroma prispeli po elektronski pošti do vključno 15. junija 2019 do 24:00 ure. Predlogi oddani oziroma poslani 16. junija 2019 in kasneje ne bodo upoštevani.

Javna podelitev strokovne nagrade Pie in Pina Mlakarja po tem razpisu bo v sklopu Svečanega baletnega koncerta 2019, predvidoma v SNG Maribor.

 

Za Komisijo DBUS za podeljevanje strokovnih nagrad

Matjaž Marin, predsednik komisije